Lody Śmietankowe

Lody są deserem, który od zawsze przywołuje uśmiech na twarzy. Latem dają doskonałą ochłodę i błogość a zimą bezkarne delektowanie się ich jedwabistym smakiem. Lody według przepisu zaczerpniętego z diety optymalnej mają jeszcze jedną pozytywną cechę, od nich się nie tyje :) Przepis jest naprawdę prosty. A czy nie o to chodzi by wiedzieć co jemy? Oczywiście że o to ale nie tylko. Dla mnie zawsze ważna jest celebra jedzenia. Nie chodzi tylko o to by było dużo i dobre ale o to, by na chwilę zwolnić tempa, usiąść spokojnie i delektować się smakiem. To takie moje małe radości. Ale wracając do lodów. Składniki są naprawdę proste i nie ma ich za wiele. A to gwarantuje jakość lodów.


Składniki potrzebne do przygotowania ok. 1,2 litra lodów:
  • 10 żółtek
  • 1 litr śmietany 30% (polecam Piątnicę robioną dla Biedronki – doskonała jakość dobrej marki połączona ze świetną ceną – 330ml ok. 2,99zł)
  • 10 dkg cukru (ja użyłem trzcinowego nie oczyszczanego ponieważ daje ciekawy smak i jest zdrowszy niż cukier biały)

Żółtka ubiłem z cukrem na „białą” puszystą masę na najwyższych obrotach miksera (ok. 5minut). W międzyczasie podgrzałem połowę śmietany do temperatury ok. 40 stopni i połączyłem ją ciągle ubijając z żółtkami. Masę przeniosłem na kąpiel wodną i dalej ubijając (ręczną rózgą) podgrzewałem jeszcze jakiś czas aż masa zaczęła gęstnieć. Natychmiast wstawiłem ją do miski z wodą i lodem żeby szybko obniżyć jej temperaturę. Pozostałą część śmietany ubiłem i połączyłem delikatnie z ochłodzoną już masą śmietanowo-żółtkową. Wstawiłem całość na chwilę do lodówki. Po upływie 40 minut przelałem masę do maszynki do kręcenia lodów. Dzięki temu zyskują one lżejszą konsystencję. Gdy masa była już mocno zmrożona ale puszysta, przełożyłem do pojemnika oraz umieściłem lody w zamrażalniku. Jeżeli nie posiadasz maszynki do lodów, możesz przelać masę do pojemnika i co jakiś czas zamieszać w trakcie zamrażania, ale lody wyjdą twardsze, co nie znaczy, że gorsze. 

Jeżeli masz ochotę urozmaicić smak lodów nic prostszego. Dodaj kilka łyżek mielonych orzechów laskowych i otrzymasz pyszne lody orzechowe, dodaj sproszkowanej japońskiej zielonej herbaty a otrzymasz niesamowite lekko zielonkawe ale i mocno orzeźwiające lody. Jeżeli będziesz robić z nich lody owocowe, szczególnie takie z dodatkiem owocowych przetworów pamiętaj, że jeżeli są one mocno słodzone zmniejsz ilość cukru podanego w przepisie. 


Michał





Komentarze

Popularne posty